"If you can dream it, you can do it."

Goodbye Australia.. for now

Hi guys, wauw en dan is het toch ineens zo ver..
Mijn laatste dag in Australië is aangebroken, ik kan het nog niet helemaal geloven, het voelt nog allemaal ontzettend surreal. Maar eerst zullen we even terug springen naar vorige week, zodat ik jullie nog kan invullen over de laatste dingen die ik hier heb gedaan.

Ik spring toch maar meteen naar vorige week woensdag. Om 8uur s'avonds vertrok de bus van Melbourne naar Adelaide, wat inhield dat ik overdag moest uitchecken, dat we snacks moesten inslaan en het meeste belangrijke van alles, een kussen uit het hostel gingen smokkelen. Dit verliep allemaal volgens plan, wat inhield dat we ruim op tijd bij de coachstop waren. Waar we uiteindelijk aan de praat raakte met de meisjes die de zelfde irritaties hadden naar onze mede passagiers, kennelijk waren we erg interessant want we werden constant aangestaart. En we hebben gecheckt we hadden een broek aan en er zat niks op ons gezicht. Naja vervolgens maakte de buschauffeur de fout om ons achter elkaar te laten zitten. Waarbij we allemaal dat gevoel hadden wat je in de klas krijgt, als je aan het wachten bent tot de leraar jullie uit elkaar haalt. Het was dus zeer gezellig tot we erg achter kwamen waarom ze naar Adelaide gingen en we bijna van enthousiasme over de stoel heen sprongen. Ja niet een van mijn beste moves. Maar hey, aangezien zij net zo'n fangirls zijn als ons creërde dat alleen maar een betere band.

Donderdag morgen kwamen we dus optijd aan bij het hostel waar we nog een paar uur met Amy door konden brengen voordat we haar afzetten op het vliegveld omdat ze naar haar volgende stop ging. Wat inhield dat we de rest van de dag hebben rondgezworven door Adelaide. De volgende dag hebben we de morgen doorgebracht in de toeristen informatie waar we aan de praat raakte met het personeel, wat erg interessant was. Om vervolgens een kijkje te nemen in South Australias State Library, die een plaatsje heeft in de top 20 mooiste bibliotheken in de wereld. Ja guys, dat is iets waar ik ontzettend enthousiast van word. Daarna hebben we een ritje gemaakt in de gratis bus om vervolgens terug te keren naar het hostel aangezien het weer besloot nut te doen. En toen was het zo ver!! Het was vrijdag avond, OMG, ik word er nog helemaal happy van als ik eraan terug denkt. Aangezien ik niet weet wie deze blog leest en ik een hekel heb aan spoilers (en het jullie waarschijnlijk niet interesseert) ga ik niet vertellen wat er allemaal in de show is gebeurd. Wat jullie kunnen we zijn de volgende dingen 1. Ze zijn echt 2. Ze zijn ontzettend knap 3. Ze zijn ontzettend grappig 4. Een van mijn favoriete avonden in Australië 5. Een van mijn favoriete avonden ooit. Okay, nu zal ik heel voorzichtig proberen mijn fangirl kant weer te bedwingen om jullie over mijn laatste week te vertellen.

De zaterdag hebben we doorgebracht in de bus terug naar Melbourne. Eenmaal aangekomen namen we de tram richting het hostel, waar we onze stop miste omdat we werden afgeleid door jongens in jurken om vervolgens in een gigantische regenbui naar huis te lopen. En vervolgens de rest van de avond te besteden aan het praten met onze roomies. Verder hebben we veel rondgedwaald, foto's gemaakt, ijsjes gegeten, naar de markten geweest, films gekeken en over het algemeen genoten van een rustig leventje. We hebben het grootste gedeelte van de toeristische dingen van ons lijstje afgestreept en ik ben er nu toch wel helemaal klaar voor om naar huis te gaan.

Inmiddels heb ik mijn spullen gesorteerd en ingepakt, wat ik nunog moet doen is timtams kopen voor thuis, snacks kopen voor de reis en skybus bellen voor transport naar het vliegveld. Dus zodra ik klaar ben met deze blog en het uploaden van foto's ga ik Emily uit bed sleuren zodat ze mee kan boodschappen doen. Ik gok dat we waarschijnlijk nog een ijsje zullen eten op het strand om vervolgens op tijd naar het vliegveld te gaan. Daar gaan we samen wat eten, wat rondhangen en dan is het tijd om naar huis te komen.

Mijn vlucht vertrekt om 21.25 wat 13.25 is in Nederlandse tijd. Wat inhoud dat ik morgen middag jullie tijd weer thuis ben. Ik kan het nog niet geloven. Ik kom echt na huis. Ik ben zo enthousiast dat ik vannacht amper heb geslapen, dus voor de gene die me ophalen ben voorbereid op een zombie Amber morgen.

liefs en tot snel.

Reacties

Reacties

Mariet Broens

Hoi Amber,
Welkom back at home !
Gr. Mart en Mariet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!