"If you can dream it, you can do it."

I <3 MELBOURNE

Hi allemaal!

Hopelijkhebben jullie allemaal een hele fijne zomervakantie, ik ben hier nu uiteindelijk toch aangekomen bij het winterse weer, niet dat dat heel veel voor stelt, maar ik heb een winterjas aan dus ik kan doen alsof het winter is.

Ik kwam aan in Melbourne op 29 Augustus rond 7uur sochtends waardoor ik rond 8uur aankwam bij het hostel en dan zou je denken dat is toch allemaal kei fijn, kun je er de hele dag op uit. Maar helaas werkt dat niet helemaal zo. Je kunt namelijk pas om 2 uur inchecken, wat inhield dat ik de hele morgen als een zombie in de tv room heb gelegen, wat achteraf gezien dus kennelijk de bedoeling was, want hier ontmoeten ik mede zombie Steff die net was geland vanuit Engeland. Vanaf dat moment heb ik dus de daarop volgende week voornamelijk met haar doorgebracht. Na die morgen hadden we dus ook besloten maar dezelfde kamer te vragen, want ja dat is dan toch net zo handig, waar we de rest van onze vriendinnetjes ontmoeten, en wat een gezelligheid was dat voor die week. Maar oke, kort verslag over wat ik allemaal heb gedaan sinds ik hier ben.

Die vrijdagmiddag nadat ik heb ingecheckt ben ik op pad gegaan met Amy en Elena, waardoor de dag eindigde met het feit dat Amy en ik perongeluk 2 kannen Sangria dronken en vervolgens ipv 40 minuten er 3 uur over deden om thuis te komen, dit door het feit dat we helemaal verdwaald waren, openbaar vervoer jongens, dat kan zeer verwarrend zijn. De volgende morgen ben ik samen met Steff een huis gaan verven, ja ik weet het ontzettend random, maar zeer vermakelijk en een geweldige goeie bondings excersise. De volgende dag bestond uit het verkennen van St Kilda en het rondhangen in de kamer met onze roomies. Toen was het maandag, jeej maandag, dat was me een dag. Ik gok dat de meeste het weten maar op maandag heb ik mijn tattoo laten zetten! Waar ik dus al een aantal maanden naar uit keek. Op dat moment zelf though, ik moet bekennen dat ik me toch wel even afvroeg waarom ik dat ook alweer een goed idee vond. Maar ik ben er ontzettend blij mee, dus het was het zeker waard. En we weten wat ze zeggen toch, wie mooi wilt zijn moet pijn lijden. De rest van de dagen bestonden uit het ronddwalen en verkennen van St kilda en de CBD (het centrum).

Waarbij dinsdag toch ook wel onder het feit random kan vallen. Hier waren wij bij de state library onschuldig pokemons aan het vangen, ofja Steff was pokemons aan het vangen aangezien ik nog steeds geen pokemon go kan spelen (nog 2 weken!!). Toen we opeens werden aangesproken door 2 meiden die ons vroegen of we werk wouden, waarom niet, dus we gaven onze gegevens en op woensdag konden we naar het interview. Wat een ontzettend gezellig interview was, waarbij ze zelfs mij enthousiast kregen om een fundraiser te worden (ja inderdaad die vervelende mensen die aan je deur komenzodat je ze geld geeft voor het goede doel). Ongeveer 10 minuten na het interview kreeg ik een berichtje waarin ze me de baan aanboden, jeej victorie, ik voelde me toch wel even trots. Helaas kon ik ze 2 dagen later bellen om te vertellen dat ik op de 26ste na huis ga, wat inhield dat ik de baan natuurlijk niet meer had. Zonde. Maar eerst even terug naar woensdag avond. Deze avond hebben we doorgebracht met onze roomies op de Queen Victoria Night Markets, wat een geweldige plaats. Vol met eten, heel veel eten, ontzettend veel eten. Wat inhield dat we bijna naar huis zijn gerold ipv gelopen aan het einde van die avond.

Op donderdag morgen was het optijd opstaan want ik ging de Great Ocean Road doen. Oe en wat hadden wij geluk met het weer. Tijdens alle highlights was het droog en ontzettend zonnig, wat natuurlijk een aantal schitterende plaatjes heeft opgeleverd. Tijdens de tour wat gezellige mensen ontmoet, waarvan de 14jarige Engelse jongen wel een hoogtepunt was, wat een geniaal kind. De blik van die moeder zal ik niet snel meer vergeten nadat hij aan het flirten was met een paar Japanse meisjes. Vrijdag bestond uit wat meer verkennen, al moet ik eerlijk bekennen dat ik niet meer weet met wie of waar ik heen ben geweest. Zaterdag was een andere super leuke dag, ik ging namelijk samen met Amy en Fran naar een AFL game (Australian Rules Football). Waarbij de tickets spot goedkoop zijn en je kunt zitten waar je wilt. Ik denk dat het grootste verschil dat me opviel was dat supporters van beide teams gewoon samen zaten. Zonder elkaar uit te schelden, of aan te vallen of wat dan ook. Zelfs na de wedstrijd was iedereen nog gemixed en samen aan het praten, ongeloofelijk. Dat zou thuis dus niet werken. De wedstrijd zelf werd ongeveer halvere wege ook erg leuk, rond dit tijdstip hadden we namelijk eindeiljk door hoe het ongeveer werkte. Ook dit was dus weer een kei leuke dag. Zondag zijn we met onze roomies naar Brighton Beach geweest voor Antonellas verjaardag en zijn we savonds in St Kilda samen wat gaan eten. Gezelligheid.

Wat ons inmiddels aanbrengt bij de 8ste, deze week heeft bestaan uit, veel verkennen, gratis wandeltours, film avonden, markten, afscheidnemen en meer. Om eerlijk te zijn ik heb de afgelopen tijd te veel gedaan om te onthouden of te vertellen en te veel geweldige vrienden gemaakt om jullie aan voor te stellen.

De komende 2 dagen bestaan nog uit verkennen en foto's maken, aangezien ik dat constant oversla en het mentaal voorbereiden voor TATINOF op vrijdag. Woensdag avond vertrekken we naar Adelaide (ik heb een van mijn vriendinnen overgehaald met me mee te gaan), om daar op donderdag morgen aan te komen en dan op vrijdag avond naar TATINOF te gaan. Op het moment ben ik zo enthousiast dat ik het fysiek niet kan uiten, ik weet niet hoe gezond dit eigenlijk is, maar hey, het is het sowieso waard. Op zaterdagmorgen gaan we terug naar Melbourne om hier wat laatste dingen van het lijstje af te strepen en gedag te zeggen tegen de geweldige mensen die ik hier heb ontmoet.

Nog 11 dagen in Australië en nog 12 tot ik thuis ben, time flies when you're having fun.

Foto's volgen snel X

Reacties

Reacties

anne

Hoi Amber,

Australie is geweldig! ik ben er zelf ook een tijdje geweest. Nu doe ik onderzoek naar mensen die succesvol een reisblog bijhouden. Hopelijk wil je 5 minuten de tijd nemen om de onderstaande vragenlijst in te vullen. Het is snel gedaan en helpt mij enorm. Ook leuk, omdat je inzicht krijgt in je eigen gedrag en motivatie.

Groetjes,

Anne van Oostveen

Link:
https://nhtv.eu.qualtrics.com/SE/SID=SV_29rn7tp1ga1LwBD

anne

Mocht de vorige link het niet doen:

https://nhtv.eu.qualtrics.com/jfe/form/SV_29rn7tp1ga1LwBD

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!