"If you can dream it, you can do it."

The end of one awesome Adventure

Hellooo, daar zijn we weer. Het heeft iets langer geduurd dan de bedoeling was maar hey, beter laat dan nooit toch.

Mijn laatste verhaal sloot ik af in Noosa. Wat inmiddels toch alweer een behoorlijk aantal stops en kilometers achter me ligt. In Noosa hebben we een tour gedaan in de Everglades. Het was een leuke tour maar behoort niet tot mijn top 5 van favoriete avonturen. Met tegenzin rolde we op zondagmorgenuit bed om weer te gaan kamperen. Na de fraser tour hadden we het toch wel even gehad met kamperen en koud en buiten slapen. Maarja de tour was geboekt dus dan ga je evengoed. Eenmaal in de bus kregen we echter het geweldige hartverwarmende nieuws dat we niet in tenten zouden slapen maar in hutten. En nu komt het mooie, ze hadden verwarming! Hallelujah,daardoor sloeg de zin voor de tour natuurlijk direct weer om. Nadat we onze spullen hadden gedropt hebben we gekayakt in de everglades wat erg leuk was. Het zou leuker zijn geweest als we niet na de lunch gewoon dezelfde weg terug hadden gingen. Maarja, vervolgens moesten we van de kayak plek terug lopen na de kampplek, zonder tourguide, met een pad dat voor een deel overstroomt was. Dat was dus een minder groot succes. Maar uiteindelijk hebben we natuurlijk ook dat weer overleefd. S'avonds genoten van een lekkkere bbq, wat gebuurt met alle nieuwe mensen die we ontmoeten en de avond afgesloten met een kampvuur en marshmellows, zoals het hoort natuurlijk. De volgende morgen hadden ze geen planning voor ons, wat inhield dat mijn nieuwe aussie kaarten weer goed van pas kwamen. Net voor de middag werden we opgehaald en terug naar het hostel gebracht. En toen was het door naar onze volgende activiteit want om de een of andere reden hadden we ook nog electrische fietsen gehuurt..... Ja i know, waarom, ik heb geen idee. Maarja het was al betaald dus dan doe je het natuurlijk gewoon. Onze fietstocht hield uiteindelijk in dat we van het hostel naar de supermarkt zijn gefietst, eten hebben gekocht, naar het strand zijn gefietst, hier een picknick hebben gehad en weer terug zijn gefietst. S'avonds zijn we nog uit geweest met een aantal mensen die we onderweg overal hebben ontmoet, wat erg gezellig was. En toen kwamen we alweer aan bij dinsdagmorgen en was het dus alweer tijd om verder te gaan naar onze volgende stop en dat was Brisbane.

In Brisbane hebben we niet ontzettend veel bijzonders gedaan, we hebben wat rondgedwaald, gewinkeld (aangezien ik kennelijk toch niet helemaal voorbereid was op de winter) en we zijn naar de film geweest. En welke film dan? Jaja, ik heb de rest toch zover gekregen om met me mee te gaan naar Finding Dory. Jeej, me happy. Voor alle mensen die deze film in de bioscoop hebben gezien, het voorfilmpje met het vogeltje was zo'n beetje het schattigste iets ooit, niet? Geweldig. En finding dory was ook erg leuk, het kon natuurlijk niet opleven tot finding nemo, maar het was evengoed een heel goede film. Waren er nog andere die er van stonden te kijken hoe sarcastisch Nemo is geworden? Volgens mij was er iemand aan het puberen. Die dinsdag avond hebben we meegedaan aan een Simpsons trivia avond in het hostel, waarbij we 2e zijn geworden. Dit ook alleen maar doordat een van onze teamgenoten zowat ieder antwoord wist, waar ze zelf ook nog van stond te kijken. Woensdag hebben we nog wat meer rondgedwaald, om s'avonds een drankje te gaan doen in het hostel van een vriend.

Waarbij we aankomen bij donderdagmorgen en het weer tijd was om van locatie te verwisselen. Vanaf Brisbane gingen we verder naar beneden en gingen we naar Surfers Paradise of de Goldcoast, pick your name. Zeer verwarrend, ik weet het. Hier kwamen we aan op 7 July wat inhield dat we een verjaardag hadden! Nu zal ik eerst even wat uitleggen. Als je net begint met reizen ben je super sociaal en ga je iedere dag met nieuwe mensen op pad. Na een tijdje ben je hier opzich wel een beetje klaar mee en is het eigenlijk wel heel fijn als je een vaste groep mensen hebt waar je je dagen en avonden mee kunt besteden. Ik begon mijn reis dus met Loes en Malin, maar vanaf Fraser ontmoeten we ook Ashleigh en Chris op onze stoppen en na Brisbane voegde we ook "Wil" aan deze groep toe. En in Surfers was het dus tijd om Chris zijn verjaardag te vieren. Het grootste gedeelte van de dag brachten we door aan het strand, om s'avonds naar Ashleighs hostel te gaan en daar met zijn alle een taco avond te hebben. Om vervolgens door te gaan naar Chris zijn hostel, aangezien we daar eigen alcohol mochten hebben. Een aantal drankjes, liedjes en spellen verder was het tijd om uit te gaan. Waar we een super gezellige avond hadden en hem hopelijk een verjaardag hebben gegeven om te herinneren. De volgende dag bestond uit wat rondzwerven, wat meer strand en een erg luie avond in het hostel.

En toen was het zaterdagmorgen wat inhield dat we naar onze laatste stop gingen. Rond de middag kwamen we aan in Byron Bay. We begonnen de dag hier met een strand wandeling, vervolgens konden we inchecken, hebben we wat rondgezworven over de markt. En toen was het tijd voor de lighthouse walk, waar we van de zonsondergang hebben genoten. Eenmaal terug in het hostel gingen we ons klaar maken aangezien het onze laatste avond samen was, wat natuurlijk inhield dat we uit moesten gaan. Samen zijn we dus mexicaans gaan eten en helaas viel ons plan daarna in duigen wat inhield dat we terug gingen naar het hostel. Waar onze kamer overgenomen was door onze dronken roomies. Waardoor we uiteindelijk dus toch later als gepland gingen slapen, doordat we (ofja ik) het een goed idee vond om een fort te maken in onze dormroom. Ja guys, dit is hoe volwassenen met elkaar omgaan. Die zondagmorgen vertrokken we naar Nimbin, Loes ging helaas niet mee aangezien ze haar laatste dag in Byron wou doorbrengen. Maar haar ticket was niet voor niets gekocht want we hadden de avond van te voren bedacht dat we "Wil" maar met ons mee zouden nemen. Voor de mensen die niet weten wat Nimbin is, het is een soort van hippie stadje. Vol met regenbogen, hippies en ontzettend veel mensen die je constant koekjes aanbieden. Nadat we hier wat hadden rondgedwaald gingen we verder naar een markt, wat erg leuk was, hier was rondgezworven een gigantische wafel gegeten. En toen verder om een wandeling te maken, te genieten van een bbq en onze tour af te sluiten met een kijkje op minion falls. En toen was het tijd om afscheid te nemen, wat inhield dat we om 6uur allemaal bij de bushalte stonden voor ons eerste afscheid. Gedag zeggen tegen Loes. En zo begon het einde.

Byron bestond voornamelijk uit ronddwalen, of rondhangen in de tv-room in het hostel. Maandagavond was het tijd om uit te gaan, wat inhield dat wat spellen en heel wat goon verder het tijd was om dan ook echt te gaan. Helaas kwamen we er een beetje laat achter dat onze lieve Malin iets meer gedronken had dan we dachten. Wat inhield dat we van ongeveer half 12 tot half2 hebben rondgedwaald en geprobeert haar binnen te krijgen in de clubs. Wat allemaal tevergeefs was. Maar toen na heel veel smeken en het balanceren op een been verder mocht ze toch binnen. Nog even uit gegaan dus, Ashleigh na huis gebracht en toen tijd voor een slaapje. Wat inhield dat we de volgende dag dus doorbrachten in de tv-room van het hostel. En toen was het weer tijd om om 6uur te verzamelen bij de busstop om weer gedag te zeggen. Dat was nummer 2.

De woensdag bestond uit het zoeken naar werk, een avontuurlijke wandeling maken en wat meer rondhangen in het hostel. En toen was het tijd om gedag te zeggen tegen Malin. Voor mij was het toen tijd om van hostel te veranderen, waardoor ik in zombie modus ben gegaan en heb gekozen voor een avond tv shows kijken op mijn laptop.Waarbij we aankwamen bij donderdag en aangezien Chris de avond hiervoor wel was uit gegaan ben ik maar weer terug gegaan naar de tv-room om hem hier gezeldschap te houden, een film, een zoektocht naar voedsel en wandeling verder was het tijd om weer gedag te gaan zeggen. Dit keer was het 5uur toen we afspraken bij de busstop. Waar we nog een oude bekende tegenkwamen die ook op de bus ging naar Sydney. Wat inhield dat alleen "Wil" en ik nog overbleven. Aangezien hij graag fish en chips wou eten, zijn we dat s'avonds met een groepje gaan doen, om vervolgens wat kaart spellen te doen in mijn hostel en daarna uit te gaan. Wat mijn laatste gedag was aangezien hij smorgens op de bus ging. Wat inhield dat ik vrijdag vrij weinig tot niks heb gedaan in Byron om savonds de overnight bus naar Sydney te pakken.

Wat inhoud dat ik op het moment weer in Sydney. Hier verblijf ik weer bij Janelle, James en Jo. Wat toch wel een beetje voelt als thuis komen. Op het moment bestaan mijn dagen uit het uitzoeken van mijn volgende reisplannen, het sorteren van mijn backpack, wat kleine uitstapjes en het kijken van Lord of the Rings.

Zodra ik mijn plan gemaakt heb zal ik het vertellen in een nieuw verhaal. Maar voor het moment geniet ik van het feit dat ik alleen op een kamer slaap, een douche kan nemen zonder slippers en wat anders kan eten dan 8 dollar burgers in de hostels.

Hopelijk genieten jullie van een lekker warme zomer, ik probeer me voor te bereiden op winters weer. Brr.

Tot snel x

Deze hele reis was een van de beste ervaringen uit mijn leven en zonder de mensen die ik onderweg had ontmoet was het nooit zo geweldig geweest. In het bijzonder Loes en Malin. Voor iedereen die dit leest en die een droom heeft om te gaan reizen, ga. Als je het niet doet zal je er altijd spijt van hebben.

Reacties

Reacties

gerty dagvoorziening

so true.!!!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!