"If you can dream it, you can do it."

And the Adventures continue

Zijn we weer! Iedereen er klaar voor? Ik zal proberen dit verhaal niet zo lang te maken als de andere, maar ik beloof niks. Ik weet niet of ik het in me heb om een kort verhaal te schrijven. En aangezien we allemaal leuke dingen doen word het natuurlijk alleen nog maar moeilijker.

Laten we verder gaan bij afgelopen donderdag. Vanuit Cairns gingen we met de bus naar Mission Beach. Waar we aankwamen als een stel zombies. Weinig slaap in combinatie met een lange busrit, naja dat is vaak geen groot succes. Eenmaal aangekomen werden we tot onze verrassing opgehaald en naar het hostel gebracht, wat heel mooi uitkwam aangezien ik geen idee had hoe we er anders waren gekomen. Hier sliepen we in een soort van grote boomhut in het regenwoud wat dus helemaal geweldig was. Op de muggen na helaas, die probeerde je levend op te eten, zeer creapy. S'avonds was er de optie om naar een lokale bar te gaan. En Malin en ik hadden zoiets van waarom niet, gezellig een drankje doen, er zou live muziek zijn. Klinkt goed toch. In de bus na de bar zegt een van de meiden: "Het is niet veel bijzonder er zijn normaal ongeveer 40 mensen inclusief ons, maar het is wel gezellig". Naja prima, daar kunnen we ook wel wat mee. Maar toen we daar aankwamen was het een ander verhaal. Er waren mensen overal waar je keek, van kinderen met ouders, tot hippies van alle leeftijden. Het was een zeer gevarieerde groep. Maar wacht het werd nog bijzonderder (volgens mij is dat geen woord, sorry). Opeens komen er deze 3 mensen aanlopen met gesminkte gezichten, beetje zoals kiss. Dus wij hadden zoiets van oke dat is een vreemde combinatie als je al die kinderen ziet rondrennen. Wat bleek het was een mexicaanse heavy metal band. Wauw. De locals werden helemaal gek, die gingen er op los, wat bijzondere senarios met zich mee bracht. Maar echt, ze waren echt heel goed. Ongelofelijk de manier waarop hun gitaar en drums konden spelen. Het was dus een erg leuke en gezellige avond.

De volgende morgen werden we om 8uur opgehaald voor een geweldige dag. We gingen wildwater raften. Ik gok dat iedereen nu ongeveer de foto op facebook wel zal hebben gezien. Zo was dus de hele dag. Helaas verloor ik direct na de pauze mijn peddel. Oeps. Wat het voor mij natuurlijk wel een stuk makkelijker was om tijdens een "GET DOWN" veilig weg te duiken in de boot. Ohh en wat hebben we gelachen, onze gids vertelde ons s'ochtends dat niemand zou vallen, hij had al in maanden niemand meer overboord gehad. En toen bam, tijdens de eerste versnelling vloog er al iemand uit de boot, zo'n 10 minuten later, flop, daar ging de volgende. Op het moment was het natuurlijk allemaal enigzins stressvol, maar achteraf hebben we er hard om kunnen lachen. Toen we s'avonds terug waren bij het hostel hebben we ons klaar gemaakt en zijn we wat gaan eten met de meiden waarmee we ook geraft hadden. Dat was dus een erg mooie afsluiting voor een geweldige dag. Honestly ik kan iedereen aanraden om te gaan raften, het is super!

Zondag morgen moesten we om 9uur op, om met de bus naar Magnetic Island te gaan. Ook daar stond er een bus te wachten toen we van de ferry kwamen, ik bedoel maar, mooi meegenomen toch. Helaas was dit een vieze en regenachtige dag, wat inhield dat ik eindelijk in mijn nieuwe boek kon beginnen, YESSS! Dat was dus een heel goeie dag voor lezen,s'avonds gingen we wat eten in het cafe bij het hostel. Dus we zitten daar heel rustig tot we ineens een possum spotten achter ons. Wat een ontzettend schattig ding. De rest was het niet echt met me eens maar hey, we hoeven niet allemaal hetzelfde te denken toch.
De volgende morgen was het een wereld van verschil. De zon was uit, geen wolkje in de lucht en het was lekker warm. Wat inhield dat we er een lekkere strand dag van maakte. We konden eindelijk eens veilig in de oceaan zwemmen zonder de constante stress dat je word aangevallen door een krokodil. Wat dus geweldig was en de rest van de tijd heb ik besteed aan het verder lezen in mijn boek. Yes het was een erg goeie dag. Dinsdag morgen gingen we opzoek naar koalas, maar door het slechte weer van de afgelopen dagen hadden ze zich allemaal verstopt. Wat misschien beter was. Alle mensen die de wet koala foto hebben gezien snappen waarom! O god, ik was gevlucht in dat geval. Maar op de terug weg hadden we toch geluk! Daar bovenin de boom, zat een ontzettend schattige koala te zitten. Wij natuurlijk helemaal enthousiast en wel 100 foto's gemaakt. Maar wat wil je anders, we blijven natuurlijk toeristen. Na de wandeling moesten we terug naar het hostel om onze spullen te halen, om vervolgens met de ferry terug te gaan, om onze volgende bus te pakken naar Airlie Beach.

Hier kwamen we s'avonds wat later aan en aangezien we toch echt geen zin meer hadden om te lopen, zijn we met de taxi gegaan. Hoe un-backpacker van ons! Toen maar onze spullen gedropt, wat gaan eten bij maccas en toen op bed, want ik moest er de volgende dag verrekte vroeg uit. Want toen was het woensdag en was het tijd voor mijn skydive, JEEEEEEEJ. Ik kan niet beschrijven hoe enthousiast ik hierover was. Het ging voor mijn doen allemaal veel te snel. We werden afgezet bij het "kantoor". Vulde weer een papier in dat als je dood gaat het jou schuld in en je dit accepteert. Ik ben de tel kwijt voor hoevaak ik dit al heb moeten invullen sinds ik rondreis. We kregen een veiligheids video te zien, krijgen onze broek en harnas. En toen mocht ik met de instructer mee het vliegtuig in. En aangezien ik af en toe vreemd ben, sloeg de paniek in. Niet omdat ik uit het vliegtuig ging springen, maar omdat ik in dat vliegtuig moest.. Damn daar had ik geen zin in. Maarja doorzetten en voor je het weet ben je ergens hoog in de lucht. Ik was als 2e aan de beurt, toen het moment kwam dat we op de rand zaten had ik een moment van "O shit dit gaat echt gebeuren". En toen waren we weg en het was geweldig. Ik had verwacht dat ik ergens toch wel bang zou worden, maar nee, totaal niet. Ik was veel te enthousiast over wat er allemaal gebeurde. Nu weet ik dus dat ik liever te pletter val dan verdrink. De dingen die je over jezelf leert als je reist. Voor ik het wist waren we dus alweer op de grond. Dit was makkelijk een van de beste ervaringen die ik ooit heb gehad. En zeker een grote highlight voor mijn Australië avontuur. Aangezien ik in de morgen heb gesprongen hadden we de rest van de dag over. Deze tijd heb ik doorgebracht met Loes, Malin en een van onze roomies aan de lagoon. S'avonds zijn we met een gezellige grote groep gaan eten en kwamen we er achter dat een deel van die groep ook naar de boot zou gaan. In het cafe hebben we rugby gekeken, volgens mij snap ik eindelijk de regels. En volgens mij was ik de enige die geinteresseerd was in de wedstrijd, prioriteiten haha.

Donderdagmorgen ging snel voorbij en toen mochten we naar de boot. Spulletjes gepakt, wagenziekte pillen ingeslagen. We waren er klaar voor. Met ons groepje wandelde we dus fijn naar de boot toe. Na een paar uur varen kwamen we op onze spot voor de avond, hier hebben we wat gezwommen. De volgende morgen vertrokken we om half7 en ik bedoel maar, ik kan me slechtere plekken voorstellen om een ontbijt te hebben. Wat een schitterend gezicht om je dag mee te beginnen. Vanaf onze spot gingen we naar Whitehaven beach, en het was schitterend. Het zand was zo fijn en zacht dat het piepte als je er overheen liep. Hier hebben we fijn wat gezwommen en toen ging de rest zonnen. Dit hield ik zo'n 5 minuten vol tot ik me verveelde. Gelukkig was onze tourguide was avontuurlijker, hij had zich net een nieuwe spot ontdekt. Je moest er wel voor over rotsen klimmen. Uhm, yes please! Dus met zijn 3e vertrokken we, helaas haakte het andere meisje halverwege af aangezien ze niet over de rand durfde te lopen. Eenmaal boven aangekomen, was er een soort van hangmat gemaakt en je had een schitterend uitzicht. Ik bedoel wauw, dat was de klim zeker waard! Helaas hadden we maar zo'n 5 minuten voor we terug moesten want het was inmiddels tijd om weer naar de boot te gaan. Vervolgens gingen we weer een paar uur varen. Endat was het ritje zeker waard, onderweg kwamen we namelijk een walvis tegen. Dus dat was redelijk epic!Vervolgens konden we op onze nieuwe spot weer snorkelen en ook duiken en van een glijbaan die van het dak van de boot afkwam. Dat was zeker ontzettend gezellig. S'avonds heb ik ruzie zitten maken met mijn telefoon en ticketmaster, om vervolgens James te bellen voor hulp. Hallujah voor telstra dat ik bereik had. De avond hebben we op het dek doorgebracht, gezellig zitten praten en verhalen uit gewisseld. En toen was het vandaag en was het tijd om weer terug te varen, de zee vandaag was erg wild. Maar aangezien ik al 2 dagen op wagenziekte pillen aan het leven was had ik dus nergens last van. Dat konde de meeste helaas niet zeggen. En toen was dat schitterende avontuur op de boot weer voorbij. Ik begrijp nu maar al te goed waarom mensen zeilen. Wat een geweldige manier om steeds wakker te worden of om je avond af te sluiten.

En nu is het bijna 5uur. Ik ben stroom en wifi aan het aftappen bij het hostel. Denk dat ik zo maar ga douche aangezien dat inmiddels 3 dagen geleden is haha. Gelukkig heb ik hier jaren ervaring mee dankzij Jongnederland. Dan word het iets makkelijks eten en om 9uur pakken we dus bus naar 1770. Waar we morgenvroeg zullen aankomen. Hopelijk gaan we weer een geweldige week tegemoet met veel avonturen.

Hoop dat jullie allemaal genieten van mooi weer,
Tot snel, veel liefs.

Reacties

Reacties

mama

wederom een mooi verhaal van natuurlijk een mooi avontuur! ben zo benieuwd naar de foto's xxx

Petra

Ha Amber, wat geweldig om zoveel leuke ervaringen op te doen daar 'down under'. Kijk er elke keer naar uit om je verhalen te lezen.

Mariet Broens

Hoi Amber,
Nou dat kun je wel zeggen dat je op zo'n trip je grenzen verlegd????????, goed bezig!
Wat vliegt de tijd toch, vooral als je constant nieuwe indrukken maakt
Je zult de "harde schijf" wel bijna vol hebben. Strakjes als je weer thuis bent komen al die mooie herinneringen weer terug.
Mooie foto' s geniet nog van de tijd, want het gaat zo langzamerhand korten.
Groetjes Mariet

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!