"If you can dream it, you can do it."

Sydney Part 2

Afgelopen vrijdag 8 April om 09.40 begon de reis weer. Eerst te lang in de bus zitten om vervolgens veelste lang in de trein te zitten naar Sydney. Maar hey, ik mag niet klagen, ik moet blij zijn dat ik uberhaupt in de stad kan komen vanuit Walgett. Toen ik om 8uur eindelijk aankwam op het station werd ik opgehaald door Janelle en James. Vervolgens was het nog ongeveer een half uur naar mijn huis voor de komende paar dagen. Mijn week in Sydney begonnen met een avond MW3 met James. Wat vervolgens de lijn legde voor ongeveer de rest van de week haha.

Zo begonnen we ook de zaterdagmorgen weer op de bank met de xbox. S'middags ben ik gaan winkelen in Rouse Hill. Het was namelijk tijd om mijn electronica te gaan vervangen en ik was er liever maar gewoon vanaf.Nu een paar honderd dollar armer en een computer en camera verder. Na vervolgens nog wat te hebben rond gezworven kwam James me ophalen en zijn thuis verder gegaan met gamen tot Janelle terug kwam van het werk. Ze hadden namelijk een familie dinner gepland bij Dee Why beach. Dit hadden ze alleen al gepland voordat de klok werd verzet, zonder er over na te denken. Wat inhield dat het donker was tegen de tijd dat we daar aankwamen. De zee konden we misschien niet zien, maar we konden we hem wel ruiken en horen, dus voor mij was het nog steeds geslaagd. Met zaklampen hebben we in de rotsen gezocht naar krabben, visjes en een ander vreemd dier? organisme? waarvan ik de naam niet meer weet. En vervolgens was het tijd om eten te halen wat we graag bij het strand wilde opeten. In eerste instantie was het natuurlijk de bedoeling om fish and chips te eten, maar wij settelde al gauw voor wat anders. En wat een heerlijk broodje kip was dat, ik droom er een week later nog steeds van. Alleen Janelle hield vol 'Ik ging naar de zee voor vis, dan eet ik ook vis'. Wat me natuurlijk direct aan mam deed denken, wat die heeft altijd precies dezelfde instelling.

De zondag zijn we opbezoek gegaan bij Janelle. Ze werkt in het weekend in het kleine restaurant dat bij een soort van natuurpark/tuinen ligt. Hier hebben we rondgewandeld in de tuinen en vervolgens wat gedrinken. Na een tijdje weer naar huis gegaan om nog wat meer te gamen. En savonds na het eten nog tot half10 aan tafel zitten praten. Wat een gezelligheid.

Op maandag ben ik zelf weer eens op avontuur uit gegaan. Ik dacht ga een poging toen tot winkelen, maar na half in slaap te zijn gevallen in de trein, was ik natuurlijk niet meer helemaal in de winkel stemming. Dus vervolgens maar wat rondgedwaald door Sydney om vervolgens de trein te pakken naar een andere wijk. Om hier mijn Nederlandse travelbuddy te ontmoeten. Het blijft iedere keer weer vreemd om hardop Nederlands te praten. Samen een ijs gegeten om vervolgens weer de trein terug richting mijn tijdelijke huis te nemen. Ik was er al van overtuigd dat we een super reis zoude gaan hebben, maar nu heb ik er nog meer vertrouwen in dat dat helemaal goed gaat komen. Op het station kwam Janelle me ophalen, vervolgens zijn we bij haar vader op bezoek gegaan. Hierna moest Janelle voor het werk nog wat medicijnen afgeven bij een verzorgingstehuis. Ook hier ben ik gezellig mee naar toe gegaan en heb ik nog kunnen praten met een van de inwoners. Vervolgens hebben we ons eten opgehaald en zijn we naar huis gegaan om te eten.

Dinsdag morgen ben ik met James naar de film geweest. 'Huntsman; winter's war'. Het was een goede film, al vond ik het verhaal zelf niet heel spectaculair. Maar dat maakt niet uit, want de bioscoop zelf was het meer dan waard. We gingen naar de dichtsbijzijnde bioscoop. En als ik je vertel hoe lang die er als is ga je het niet geloven. 100 jaar! Het was een 100 jaar oude bioscoop. Van buiten valt het allemaal wel mee, maar als je binnen stapt is het ineens een andere wereld. Wat een baan als je daar zou kunnen werken. Hierna zijn we weer richting huis gegaan, wat voor mij inhield dat ik auto's wisselde. Ik ben vervolgens namelijk met Joanna gaan winkelen. Het was geen heel geslaagde missie, maar het was gezellig. Dus dat maakt natuurlijk veel goed. De avond was na het eten weer gevuld met videogames.

Wat ons inmiddels aanbrengt bij de woensdag en eigenlijk ook mijn laatste dag. S'ochtends moesten we er redelijk optijd uit en zijn we met de bus naar de stad gegaan en vervolgens met de ferry naar de dierentuin! Hier konden we in een, ski lift? ik kan helaas niet op een ander meer toepasselijk woord komen. En werden we naar het bovenste stuk van de dierentuin gebracht.De dierentuin staat bekend om het uitzicht en wauw, wat was dit geweldig. De giraffen hebben inderdaad het beste uitzicht van de stad. We hebben allerlei dieren gezien. En zijn naar de zeehonden en vogel shows geweest. En wat hebben we gelachen. De vogelshow zou heel sierlijk en mooi moeten zijn. Nou dat zijn niet echt de woorden die ik zou gebruiken om de show te beschrijven. Er was namelijk een adelaar die meedeed aan de show. En oke hij deed pas 6maanden mee, maar dan nog. Hij was rond aan het vliegen en wou op gegeven moment gaan landen. Maar op het laatste moment dacht hij ineens, 'owh nee dit is geen boom, het is een grote vrouw'. Waarbij hij haar net miste en vervolgens in de struiken in vloog. En je zou denken dat is nog niet zo erg, maar nee hij zat vast. Hij kon niet meer uit de struik waarbij iemand dus in de struik moest klimmen om hem eruit te gaan halen. Het was een hilarisch gezicht. Na de dierentuin zijn we weer met de ferry terug gegaan naar de stad. Ook hier gebeurde er iets waar je eigenlijk alleen maar mee kan lachen. We liepennamelijk gewoon door de straat en opeens worden we aangesproken door een vrouw. En ipv een van de 2 Australiërs de weg te vragen, vraagt ze mij de weg. Ik begon natuurlijk te lachen waardoor een antwoord geven lastig was. James heeft haar toen de weg gewezen. Tot zover heb ik geleerd dat ik er Australisch uitzie, maar zodra ik begin te praten verraad ik mezelf. Al is mijn accent kennelijk wel minder geworden. In de stad hebben we wat window shoppen gedaan. En vervolgens gingen we weer met de bus naar huis. En jahoor ik voelde me direct weer een kind, want wat voor bus kwam daar aanrijden. Het was een dubbeldekker. Jo en ik zijn natuurlijk snel naar binnen geraced en hebben ons een plaatsje bovenin in de voorkant bemachtigd. Zeker een hoogtepunt van de dag! Vervolgens naar huis gegaan, nog wat gegamed. Na al die tijd gaan we nog steeds af in hetzelfde level.. En vervolgens mexicaans gehad voor het eten. Daarna samen met Janelle afgewasssen. En toen samen op de bank 'My life in Ruins' gekeken. Wat een goede afsluiting van een mooie week.

Donderdag dus weer optijd op en de trein en de bus terug naar huis. De terugweg voelt altijd een stuk langer. Misschien kwam dat ook omdat ik geen zin had om terug te gaan naar Walgett. Na 6 maanden ben ik het namelijk wel een beetje beu. Maar toen de bus aankwam werd ik opgewacht door 2 super enthousiaste en blije kinderen, wat natuurlijk heel veel goed maakt. Nu geniet ik nog van mijn laatste beetje rust en dan gaan we een drukke werk week tegemoet. Wat zijn we toch dol op de schoolvakanties. De tijd vliegt inmiddels voorbij, aangezien we nog maar ongeveer andere half maand over hebben. Ik heb ontzettend veel zin in mijn volgende avontuur. Ik probeer langzaam de laatste dingen te regelen, wat voornamelijk inhoud dat ik veel lijstjes maak.

Het weer is nog steeds warm en zonnig op het moment, al begint de temperatuur langzaam te dalen. Hopelijk houd dat in dat hij in Nederland langzaam begint te stijgen. Hoop dat het met jullie allemaal goed gaat daar!

tot snel, liefs,

Reacties

Reacties

Toos Broens

Nou zeg,au pairs hebben het zo slecht nog niet.

gerty dagvoorziening beringe

het heeft vandaag gesneeuwd en gehageld en morgen op koningsdag wordt de gevoelstemperatuur 3 graden...dus geniet er maar van.
groetjes uit beringe

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!