"If you can dream it, you can do it."

Sydney

Laten we deze keer beginnen met Happy New Year iedereen!

Deze reis begon op maandag morgen 28 December, om 09.40 vertrok de bus in Walgett richting Dubbo. Deze reis zou 3uur en 40 minuten duren en viel reuze mee, eenmaal aangekomen in Dubbo was het even wachten op de trein die me naar Penrith zou brengen, waar ik vervolgens 6 en een half uur in moest zitten. Maar ook deze reis viel mee, het gaf me een goede gelegenheid om aan de Hunger Games te beginnen en ik moet toegeven, het zijn erg goede boeken. Toen de trein om kwart voor 9uiteindelijk aankwam in Penrith stond de hele familie me op te wachten, moeder, broer, zus en zelfs de zus' vriend. Dus na een gezellige rit terug naar hun huis, wat geklets na aankomst, was het toen toch tijd voor bed. De volgende morgen optijd vertrokken zodat James (Caroline's broer) me kon voorstellen aan hun favoriete familie strand. Na een uur in de auto te hebben gezeten en een half uur door het bos te hebben geklauterd kwamen we aan op een mooi klein strandje. Weinig mensen daar dus ideaal. Het was ongelofelijk hoe helder het water was, ik kon er helemaal in lopen en kon nog steeds mijn eigen voeten zien. Dat is me toch wel even een verandering van de stranden die wij hebben in Nederland. Na hier wat te hebben gezwommen begon de weg terug naar de auto. En omg, dat viel tegen. Ik dacht dat ik om zou vallen, in mijn gedachten was berg beklimmen altijd erg gemakkelijk, dat is het nu ondertussen dus niet meer.... Uiteindelijk toch aangekomen bij de auto, wat geluncht en toen weer terug naar huis. Eenmaal thuis aangekomen samen met James MW2 (Modern Warfare 2) gespeeld tot dat Joanna (Caroline's zus) zover was en toen was het op naar Janelle (Caroline's moeder)'s werk. Vanuit daar met zijn 3e verder naar de Blue Mountains, waar ze me verschillende uitzicht punten hebben gezien. Ze wouden me nog veel meer laten zien maar we hadden niet genoeg tijd, wat inhield dat ik maar heb beloof dat ik in Maart of April weer terug zal komen. Wat ik natuurlijk helemaal niet erg vind! In een gezellig dorpje in de mountains gegeten, vervolgens verder gereden gestopt voor warme chocomel en de weg verder vervolgd. Om rond half11 weer thuis aan te komen en naar bed te gaan. Waarbij we aanbelanden op woensdag. Woensdagmorgen optijd vertrokken richting het centrum, wat vanuit hun nog ongeveer een uur rijden was. Eenmaal in de stad aangekomen op de ferry richting Manly gegaan daar wat gedronken en weer terug op de ferry richting de harbour. Toen vervolgde we de reis naar de Botanic Gardens, waar we hebben gegeten in een te fancy restaurant (eens en nooit meer) en waar onze serveerster Nederlands bleek te zijn. Over toeval gesproken. Hierna nog wat rondgedwaald door de stad, kaarsjes op gestoken voor Opa en Opa en toen was het tijd om Jenny te ontmoeten. Na een gezellig drankje met Jenny in de Opera Bar kwam James ons ophalen, hij moest zijn drums gaan klaar zetten voor het optreden op NYE. Jenny kwam gezellig mee. Nadat alles was opgezet was het tijd om weer naar huis te gaan. Thuis nog wat gegamed, gezellig gegeten met James en Janelle en vervolgens om 8uur naar bed, want wat voelde ik me toch ellendig.. Toen brak donderdag aan, oftewel oudjaarsdag en ik voelde me nog ellendig. Maar mooi niet dat dat me ging stoppen, dus om half11 zat ik fijn in de trein richting het Centrum. Om 1uur Jenny ontmoet een mooi plekje gevonden vanaf waar we de Harbour bridge goed konden zien en toen was het kamperen voor de rest van de dag. Maar wij waren totaal niet voorbereid.. En ik kan je vertellen dat als je in de volle zon zit met 32C dat je dat niet lang volhoud. Na ongeveer anderhalf uur dus een paraplu gekocht en wat was die schaduw toch fijn. De rest van de dag doorgekomen door korte tripjes voor ijs en snacks. Om 9uur de vuurwerk show voor de families en het was erg mooi. Waarop wij verwachten dat mensen naar huis zouden gaan maar nee het was net zo druk als daarvoor. De laatste 3uur gingen langzaam maar ook die gingen voorbij waarop het 12uur was en wij de spectaculaire vuurwerk show konden bekijken. Hetwas erg mooi en daarna ben je toch even sprakeloos. Na het vuurwerk begonnen we onze weg te maken richting het kasteel (ons meeting point met James). En toen was het nog een uurtje wachten, waarin we veel mensen hebben bekeken en waarin Jenny het voor elkaar kreeg een schattige Duitser te beledigen. Vervolgens richting huis en toen we om 4uur eindelijk thuis waren was ik moe. Niet dat dit veel uitmaakte want de volgende morgen werd ik als nog om 9uur wakker. Wat inhield dat jullie allemaal nog steeds in 2015 leefde terwijl ik al even in 2016 zat, wat ik stiekem toch wel grappig vond. De vrijdag niet veel gedaan, ander half hunger games boek gelezen en s'avonds gezellig film gekeken. Zaterdag om 10uur de trein richting de stad, eenmaal aangekomen op Centraal was de weg vinden toch moeilijker als ik dacht en het helpt niet als de plaats waar jij bent niet op de kaart staat. Gelukkig was de eerste persoon die ik de weg vroeg heel aardig en is ze bijna de hele weg met me meegelopen. Na een beetje zoeken uiteindelijk toch aangekomen bij het Lyric waar ik 5 andere au pairs ontmoeten. Ik moet zeggen het was ontzettend vreemd om na 3maanden waar Nederlands te praten tegen een echt levend persoon. Met zijn alle wat gegeten en toen terug naar het Lyric want om 2uur begon Matilda the musical. Het was een erg leuke musical, leuke energieke nummers met goede choreografie. Helaas was niet alles helemaal de verstaan, de Aussie accents hielpen natuurlijk niet mee haha. Maar de muziek maakte het goed voor de woorden die je niet mee kreeg. Hierna nog wat gedronken met een paar au pairs en toen richting huis. Eenmaal thuis aangekomen mijn koffer gepakt, gezellig aan de telefoon gehangen met Janelle (die ondertussen in Walgett was) en toen nog wat meer MW2 gespeeld. Zondag morgen om 06.45 op om om 08.06 de trein te hebben, waarna een lange dag volgende om vervolgens om 18.00 weer terug in Walgett te zijn. Toen we bijna terug waren wel een spannend momentje gehad, want ja hoor ik heb vanuit de bus mijn eerste levende kangoeroes gezien in het wild! Het was awesome om ze te zien rondhuppelen. Ik ben na de 10 gestopt met tellen haha! Nu is de maandag alweer halverwege om wat inhoud dat ik alweer bijna aan het werk kan. Jaja het is niet helemaal vakantie.

Ik heb genoten van deze mooie week in Sydney en kijk nu al uit naar de week in Maart of April dat ik weer terug kan. Hopelijk hebben jullie allemaal een goeie nieuwjaar gehad.

Liefs, vanuit het nu koude en natte Australië <3

Reacties

Reacties

Toos Broens

Goh Amber,wat `n onderneming!Een ding is vooral duidelijk.Als je het leuk wil hebben in Australië moet je vooral tijd in overvloed hebben. En met je familie heb je het ook erg goed getroffen!Geweldig hoe zij je opvangen,en de kans bieden om zoveel als mogelijk is van Australië te zien.Blijf genieten Amber.
Groetjes,Toos.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!