"If you can dream it, you can do it."

Family Holiday

Okay, zit je comfortabel? Heb je drinken en misschien zelfs snacks? Want dit gaat een lang verhaal worden. Ik zou het waarschijnlijk korter kunnen maken, maar helaas voor jullie is dat niet mijn manier van schrijven. So sit back and enjoy!

Part 1 Yamba
Zaterdag 12 December vertrokken we om 4uur sochtends op vakantie. Ik had een fijne comfortabele plaats achter in de auto waar ik me goed kon nestelen en gelukkig wat meer slaap kon krijgen. Toen we rond half 1 smiddags aankwamen op de camping in Yamba was het tijd voor het opzetten van de caravan en mijn tentje. Het duurde even voor alles uitgepakt en opgeruimd was maar dan heb je ook wat. En wat een mooie camping! Lekker veel zwembaden om de kids te vermaken, uitzicht op een rivier en nog meer activiteiten om te doen. Op de zaterdag hebben we niet veel gedaan. Want ookal heb ik het grootste gedeelt van de rit geslapen, je bent toch uitgeput na zo'n dag.
De zondag morgen begonnen we met regen (ja soms regent het hier ook!). Vandaar dat we er voor kozen om met de auto te gaan rondrijden. Gavin en Caroline waren op de uitkijk voor verschillende locaties, zodat ze wanneer ze een nieuw huis kopen een beter beeld hebben van de omgeving. Na onze rit in de morgen zijn we smiddags naar het strand gegaan. MIJN EERSTE AUSSIE BEACH! Ik was zeer enthousiast en zeker niet teleurgesteld. Ik zou wel kunnen wennen aan een leven aan het strand. (no worries, australië is net iets te ver voor mij)
Op maandag hadden we een zeer spectaculaire morgen, want onze Charlotte reed voor het eerst op haar fiets zonder de zijwieltjes. Het was erg leuk om het enthousiasme in haar en natuurlijk in Gavin en Caroline te zien. Natuurlijk was ik zelf ook kei enthousiast want het is gewoon een erg leuk gezicht! De middag in het zwembad doorgebracht en savonds op de kids gepast terwijl Gavin en Caroline uitgingen met de ouders.
De morgen begonnen met een fijne wandeling richting Yamba waar we met zijn alle gingen ontbijten om vervolgens gedag te zeggen tegen Caroline's ouders. Daarna wat tijd doorgebracht in het zwembad en smiddags een fiets gehuurd. En ik moet zeggen na meer dan 2 maanden niet te hebben gefietst viel het toch wel tegen haha. Lekker in mijn eentje op pad gegaan en in Yamba een ijsje gegeten en rondgehangen in een geweldig tweedehands boekwinkeltje. De dag afgesloten aan het strand, met een wandeling naar de vuurtoren.
En toen was het woensdag en was het zo ver, mijn aller eerste surfles! Wat inhoud dat ik een 2e activiteit van mijn bucketlist kan afstrepen. Het was super! Ik gok dat veel mensen de foto van mijn been zullen hebben gezien. En ja mijn been voelt aan als een kaasschaaf, mijn knie was 2 keer zo dik en lopen was moeilijk. Maar ik was nog steeds enthousiast en wil nog steeds op surfkamp. De les was leuk, het is me een paar keer gelukt om te blijven staan, dus voor mij was het helemaal geslaagd. De rest van de dag was ik een sombere sferen na een vervelend bericht van het thuisfront. En het is heel vreemd dat je leven hier zo doorgaat zonder door te hebben dat er thuis zoiets gebeurd. De rest van de dag in mijn eentje doorgebracht en wat gelezen en rondgehangen op de camping.
Donderdag een relaxte dag gehad, wat gewinkelt en rondgehangen op de camping.
Vrijdag was de laatste dag in Yamba en we hebben daarom dus de ochtend doorgebracht op het strand, zwemmen zat er voor mij niet in aangezien het zout water in combinatie met een kapotte knie, mij geen goed idee leek. Ook vrijdag was een sombere dag aangezien het de dag van opa's crematie was. En ookal ben je zo ver weg en is alles zo anders, het gevoel blijft precies het zelfde. Waarin ik dus mijn eerste heimwee moment had en eigenlijk gewoon thuis wou zijn. Maar we zetten toch maar door.
Op zaterdagmorgen er optijd uit om ons kampterrein af te breken en onze reis te vervolgen naar brisbane, onderweg zijn we gestopt bij vrienden van Caroline en Gavin waar we een gezellige lunch hebben gehad, om vervolgens de rit vervolgen naar Brisbane.

Part 2 Brisbane
Rond half 5 alles opgezet op de nieuwe camping in Brisbane. En wat was de camping toch ontzettend rustig in vergelijking met de andere. Dat was wel een aangenamen verandering. Savonds wat te eten gehaald, wat gelezen en vroeg op bed.
Op zondag morgenrond 8uur vertrokken naar de Australia Zoo, dit was ongeveer een uur rijden. Daar lekker rondgeslenterd door de dierentuin, een schitterend park. Waar ik heb ontdekt dat ik krokodillen kan toevoegen aan het lijstje van enge dingen, waar het een mooie plek verdiend naast clowns en spinnen. En hier is het me toch gebeurd, nummer 3 kan van mijn bucketlist want ik heb een koala geknuffeld. Het was zo geweldig als je je kunt bedenken, de koala was lief en schattig en zacht. En ik wou hem niet terug geven. Dus koala kan op de verlanglijst! Op de terugweg van de dierentuin werd ik afgezet in hartje Brisbane om naar de meet en greet van Smartaupairs te gaan. Kom ik daar, is er niemand.... Dus ik sta daar in hartje brisbane zonder degelijke kaart met geen idee waar ik naartoe moet. Gelukkig verzamel ik overal waar ik ga folders en had ik dus een mini kaartje, mini genoeg om mijn weg te vinden, de bus te ontdekken en een kaart te bemachtigen bij de tourist information. En als je denkt dat mijn dag daarmee klaar is heb je het mis want toen ik mijn weg richting camping ging maken begon het avontuur pas echt... De bus die normaal langs de camping rijd, gaat niet in de avond (hiervan was ik me bewust). Dus een andere bus gevonden die me naar het winkelcentrum zou brengen en vanaf daar is het maar 15minuten lopen. Voor de gene die mij kennen weten dat ik het richtingsgevoel van pap heb georven, dus dit zou geen probleem moeten zijn. Helaas ziet er in de avond alles anders uit als overdag en na rondjes en op neer lopen kwam ik na een uur aan op de camping. Maar ook dat avontuur heb ik weer overleefd.
Op maandag morgen heb ik een Brisbane Greeters tour gedaan. Dit is een project opgezet door vrijwilligers waarbij locals je een tour geven door Brisbane. Ik heb een tour gekregen van Sandy en ze heeft me de historische locaties laten zien en hierbij uitleg gegeven, het was erg interessant en een mooie wandeling. De rest van de middag weer rondgezworven door de stad en nog wat meer verkend. Vervolgens terug naar de camping om mijn voeten wat rust te geven en savonds terug om de film op City Hall en de laatste avond van het kerstvuurwerk te bekijken. Het was een heerlijke avond.
En toen was het alweer dinsdag en eigenlijk mijn laatste dag in Brisbane. De ochtend doorgebracht door wat te winkelen en de beste donut ooit te eten (voor mensen die naar Brisbane gaan, doughnut time is the place to be). Smiddags kennis gemaakt metaupairs uit Engeland en Denemarken. Na gezellig kletsen op het terras onder het genot van een glas sangria was het tijd om mee te gaan met de Brisbane Exlporer. Ja echte tourist dat ik ben konden we dit niet missen en het was met het ritje wel. Want geloof het of niet, wij zitten daar vrolijk boven in de bus en ineens bam. Jaja de bus heeft een botsing. Arme buschauffeur hij voelde zich zo slecht, gelukkig was iedereen oke en konden we onze reis vervolgen. Na gezellig samen te hebben gegeten afscheid genomen van de Engelse aupair om vervolgens een plekje te veroveren bij de soutbank christmas cinema om hier naar Home Alone te kijken. Want wat is kerstmis zonder Home Alone. Hier afgesproken met een Duitse aupair. Waar ik de rest van de film mee heb gekeken en nog een ijsje mee heb gegeten. Om met deze gezellige dag mijn vakantie af te sluiten.
De volgende morgen was het extreem vroeg en zaten we om 7uur alweer in de auto onderweg naar huis. Om 6uur eindelijk thuis aangekomen. En na het uitladen van alle spullen en het organiseren van alles in huis was het al gauw laat.

Waarbij we aankomen op Donderdag 24 December. Aka almost christmas eve. Ik zit hier op de vloer van mijn slaapkamer dit verhaal te typen, omringd door cadeautjes en kerstkaarten van thuis.
Een nieuw bericht zal volgen rond de eerste week van Januari waarin ik jullie zal vertellen over mijn vakantie in Sydney.

Dus bij deze wil ik iedereen een mooie kerst en geweldig nieuwjaar wensen. 2016 komt eraan, dus binnen no time ben ik weer thuis!

Veel liefs,

Reacties

Reacties

Marion v Hulsen

Heel mooi verhaal Amber. Ik lees dat je ,ondanks alles, enorm geniet van je verre verre reis. Voor jouw ook fijne dagen en een enorm leuk , spetterend en ontdekkingsvol 2016 toegewenst. Lieve groetjes uit Ospeldijk

Toos en Ger

Wat `n mooi lang verhaal Amber. Het enthousiasme spat er van af!Geef je verdriet `n mooi plekje in je hart.En blijf genieten van je verblijf in Australië.
Fijne Feestdagen Amber en een Geweldig 2016.
Groetjes.

Mariet Broens

Hoi Amber
Nou een spannende mooie actieve vakantie gehad lees ik.
Ja, zo zie je maar het leven zit vol verrassingen.
Ook minder mooie horen erbij, hopelijk kun je het een mooi plaatsje geven.
Geniet nu nog van je verblijf en fijne feestdagen samen met het gezin. En op afstand met de Dieék
Gr. Mariet

tessa

Leuk om te lezen amb, ik kijk nu al uit naar je volgende verhaal haha!
Happy Christmas, geniet ervan (en je kunt altijd appen hè)
Heel veel knuffels uit Nederland xx

Lars Feijen

Goed om te lezen dat je t naar je zin hebt! Ondanks het minder leuke bericht uit het mooie en overigens warme (lees 15/16 graden) Nederland, hoop ik dat je nog steeds aan het genieten bent van dit prachtige avontuur! Geniet van je tijd daar en nog veel plezier!

Oja, super van je zusje dat ze ons nog langer blijft steunen met de Flapdrollen, die jou heel erg missen!

Geniet ervan!
XLars

Bart Konings

Klinkt goed allemaal, geweldig he dat knuffelen met de koala! Wel heftig om zo ver weg te zijn van iedereen bij zo'n droevige gebeurtenis in Nederland. Ondanks dat geniet zo veel mogelijk van alles wat op je pad komt. Sydney zal je ook zeker bevallen. Ik vond het tenminste een erg leuke stad met een hele mooie omgeving. Leuk ook dat je een beetje contacten legt met andere reizigers/au pairs.

Have fun!!!

Gr. Bart

dagvoorziening beringe

Hele goeie roetsj in het nieuwe jaar.
groetjes van ons allemaal.
and a happy new year!!!!

Riny van Veldhoven

Amber wat schrijf je leuk je ziet het zo voor je Je hebt nog een hele mooie tijd voor je geniet er van Dit zijn herinneringen die je maakt en nooit meer vergeet Maak veel foto,s en schrijf het op dan kun je altijd terugkijken en genieten ervan Gr Riny

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!