"If you can dream it, you can do it."

Dubbo

Vrijdag begon ik mijn reis naar Dubbo. Het bord in Walgett gaf aan dat het 278 km rijden was. Wat inhoud dat je naar Amsterdam en weer halverwege terug kunt als we nog thuis zouden zijn. Hier zien ze dat als een kleine afstand. De weg zag er in het begin het zelfde uit als de weg naar Narrabri, maar hoe dichter je bij Dubbo kwam hoe meer heuvels en bomen er kwamen. Eenmaal aangekomen in Dubbo begon het avontuur pas echt. Want zonder tomtom en kaart is het best lastig je hostel te vinden. Na doelloos rondrijden toch maar de navigatie op mijn telefoon aangezet en toen het hostel gevonden. Nadat ik hier had ingecheckt vond ik het een goed idee om terug te gaan naar de stad en te gaan verkennen. Aangezien ik een goede kennis van wegen heb dacht ik dat dat wel zou lukken, maar niet dus. Kennelijk zit er weinig tot geen logica in de steden hier. Na eindelijk de stad te hebben gevonden en een rondje te hebben gelopen opnieuw de weg gezocht en opnieuw de navigatie ingesteld. Helaas was dat geen optie voor de rest van het weekend aangezien mijn telefoon leeg was en de wereldstekker niet werkte in het hostel..

Gelukkig is het me gelukt om op zaterdagmorgen de stad en de parkeerplaats waar ik wilde parkeren te vinden. Hier kwam ik erachter dat er een 'farmers market' was, waardoor ik de morgen kon beginnen met verse sinaasappelsap en een hazelnoot broodje. Vervolgens weer wat rondgedwaald door de stad om vervolgens weer terug te gaan naar het hostel. (dit keer zonder navigatie maar met verschillende omwegen) Vanaf het hostel zou ik de rest van het weekend op pad gaan met Fabian, een jongen die ook Au pair is in de omgeving. Vanaf het hostel vertrokken we weer richting stad (nee de weg vinden werd nog niet beter). Hier een gezellige en lekkere lunch gehad. Ik wil bij deze iedereen aanraden om bananenbrood te bakken, het is heerlijk. Vervolgens kregen we het idee om te gaan wandelen en doordat ik een verzameling reisgidsen had verzameld bij de toeristeninformatie, vonden we daarmee onze weg. Eenmaal aangekomen bij het park snapte we niet echt wat de bedoeling was, het leek op een gewone weg. Vandaar dat we het een goed idee vonden om hier met de auto doorheen te rijden. Na een paar bochten en doodlopende wegen waren we dus verdwaald. En natuurlijk zoals in deze situatie hoort hadden we geen netwerk meer op onze telefoon. Gelukkig vonden we na wat doelloos rondrijden toch onze weg uit het park. Ook dat offroad avontuur overleefd! De rest van de dag hebben we ons rustig gehouden bij het zwembad en wat rondgereden door de stad.

Op zondag vertrokken we na een stevig ontbijt (meer bananenbrood) naar de dierentuin. We bezochten Taronga Western Plains Zoo in Dubbo. Een schitterende dierentuin, waarin de dieren zoveel meer ruimte hebben als dat ze in onze dierentuinen hebben. Hier mijn eerste kangoeroes gezien, een walliby geaaid en ook voor het eerst koala's gezien. Na de halve dag te hebben rondgelopen, werd er nog een rit van 3uur achteraan geplakt. Om zo mijn weekend thuis af te sluiten met een groot diner en de familie van mijn hostmom.

Liefs.

Reacties

Reacties

Toos en Ger

Hoi Amber,

Zo te lezen heb je oma Annie`s motto over genomen!

"Er zijn geen problemen,alleen oplossingen"

Leuk om te herkennen!!!!

Groetjes

dagvoorziening beringe

we vinden je wel super stoer hoor!!!

Mariet en Mart Broens

Hoi Amber
Kijk, zo zie je nog eens wat van de wereld.
In zo'n groot land alleen op pad.
Knap zeg, geniet er nog maar lekker van.
Groetjes.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!