"If you can dream it, you can do it."

Eerste Week

Afgelopen woensdag begon het avontuur echt. Na een aantal maanden hard te hebben gewerkt aan alle voorbereidingen en afscheid te hebben genomen van de mensen om me heen, kwam de dag om te vertrekken. Met zijn alle vertrokken we s'ochtends naar Schiphol, waar ik om 15.20 mijn vliegtuig had richting Dubai. Hier afscheid moeten nemen wat ik absoluut niet leuk vond. Maar toch doorgezet en op het vliegtuig gestapt (als ik niet was gegaan had ik het record verbroken..) Vanuit Dubai door naar Bangkok en van Bangkok door naar Sydney. Hier kwam ik om 06.45 aan op vrijdagmorgen. Zowel de vluchten als de overstappen zijn soepel verlopen, tot dat we aankwamen in Sydney, daar was het complete chaos. Met de hulp van een Nederlander die toevallig het zelfde vliegtuig had mijn weg gevonden naar de douane en vanaf de douane ging alles erg snel. Ook mijn koffer is heel aangekomen, wat ik een enorme opluchting vond. Gelukkig toen snel mijn host vader kunnen vinden, het hielp dat hij bijna 2 meter is (en mijn host mom me had laten weten wat hij aanhad en waar hij stond haha). En toen was het nog maar 7uur rijden naar huis. Envoor de mensen die zich het afvragen, ja ik wou inderdaad naar de verkeerde kant van deauto lopen, ik geef de schuld aan mijn slaapgebrek..Onderweg een deel van Sydney en de Blue Mountains gezien, helaas kon ik de rest van de weg de slaap niet meer tegen houden.

Rond het avondeten thuis aangekomen waar ik welkom werd ontvangen door de familie. De kindjes waren erg verlegen, maar dat duurde maar ongeveer een half uur, wat een goed teken schijnt te zijn. Sinds dien zijn beide ouders weer aan het werk.
Ik ben voornamelijk thuis geweest, veel tijd om te wennen heb ik niet nodig gehad want ik voelde me hier vanaf het begin snel thuis. Het land en het verkeer daar in tegen is erg wennen.. Maar ook het links rijden heb ik overleefd, thank god dat het een automaat is.
Inmiddels heb ik veel tijd doorgebracht met oma, die nog tot vrijdag voor de kinderen zal zorgen, vanaf vrijdag is mijn host mom thuis en zal ik beginnen aan mijn orientatie dagen. Hierin gaan we mijn taken bespreken, krijg ik een uitgebreide rondleiding door Walgett (inclusief inschrijving bij de bibliotheek) en ga ik hopelijk wat nieuwe mensen ontmoeten.

Het is buiten erg warm en binnen erg koud, al schijn ik de enige zijn die dit doorheeft, waardoor ik tot nu toe meer winter als zomer kleren heb aangehad. Inmiddels al een record aantal tekenfilms op een dag gezien. Een adres op fiji en in Nieuw Zeeland bemachtigt, veel geleerd over mijn host familie en mijn eerste bbq chickcen gehad.

Het gaat zeker een uitdaging wordenmaar ik sta er positief in en heb er zin in. Met de lieve kaarten van mijn familie tegen de muur kan ik er zeker tegen aan.

Voor de gene die een kaartje zoude willen sturen, dat kan naar het volgende adres;
Amber Verheijen
PO Box 533
Walgett NSW 2832
Australia

Ik hou jullie op de hoogte,
Ps. Ja ik mis mijn series al..

Reacties

Reacties

Bianca Hameleers

Geweldig dat je nu al thuis zegt!Geaf gaaas en hef fun!

Mariet en Mart Broens

Hoi Amber,
bij deze wensen wij jouw een hele fijne tijd in Australië.
Heel veel werkplezier in het gezin en daarnaast nog genieten van het land.
Zal met plezier je ervaringen gaan lezen.
Mart & Mariet

Bart Konings

Klinkt goed!!! En Fiji en Nieuw Zeeland klinken helemaal goed :-) Succes met de kindjes, maar dat komt vast goed.

mieke smeets

Hoi Amber,

Heb je verhaal net gelezen. Lijkt me toch erg spannend zo'n vliegreis en dan helemaal in een vreemd land.
Hebben bij de dagvoorziening een geweldige heropening gehad. Vertel er een volgende keer wel meer over.
Ik zou zeggen heel veel succes met je nieuwe uitdaging.
Je redt het wel. Heel veel groetjes van alle mensen in Beringe van de dagvoorziening.
Tot horens, groetjes Mieke.

dagvoorziening

we hebben genoten van je verhaal. stuur ze maar , erg leuk!!! wij hebben net de heropening achter de rug en zijn blij dat het weer normaal is.
groetjes van ons. we zijn trots op je.
Gerty

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!